stycznia 14, 2022

Prosty wzór szydełkowy na Gwiezdne Bolerko by ChiWei

Witajcie zostałam poproszona o zrobienie swetra na szydełku tunezyjskim (jak mi poszło pochwale się później ;) ).

Aby znaleźć fajny projekt satysfakcjonujący obie strony przeszukałam Internet i wpadł mi w oczy bardzo ciekawy wzór na sweter/kamizelkę/bolerko (zależy jak kto patrzy). Okazało się że wzór jest darmowy (super) i mogę z niego skorzystać (dla jasności nie wykonywałam swetra w celach zarobkowych, a jedynie dla przyjemności), ale o zgrozo okazało się że cały wzór i cały artykuł jest w języku angielskim.

W związku z powyższym w pierwszej kolejności chciałam przetłumaczyć cały artykuł (ponieważ prościej mi korzystać ze wzorów w języku polskim), ale tego nie zrobiłam ponieważ autorka na końcu artykułu wyraźnie prosi aby tego nie robić. Dla wyjaśnień rozumiem taką prośbę ponieważ aby zrobić taki wzór, opisać każdy krok nie jest łatwo i na pewno poświęciła mnóstwo swojego czasu na jego przygotowanie i jak najbardziej popieram aby nie "kraść" niczyjich projektów.

Oczywiście aby nie było wątpliwości wzór z poniższego zdjęcia (autorka zezwala na wykorzystanie jednego zdjęcia ze swojego artykułu) nie jest mojego autorstwa, jeśli jesteście zainteresowani, a naprawdę mocno polecam zajrzyjcie na stronę - www.1dogwoof.com gdzie znajdziecie ten (artykuł - oryginał) i wiele innych ciekawych artykułów wspaniałej artystki Pani ChiWei.

Wpis powstał jako ułatwienie dla mnie do wykonania bolerka, o czym wspominam na początku - aby mieć zebrane to co najistotniejsze pod ręką ;)

Miłego czytania i dziękuje za zrozumienie :) 

*  *  *

Prosty wzór szydełkowy Gwiezdne Bolerko

Autorstwa: ChiWei

fot. 1dogwoof

Podczas tworzenia na Szydełku Tunezyjskim to to że jego ściegi zużywają większą ilości wełny niż normalne szydełko !!! Trzeba mieć to na uwadze podczas zakupu wełny.

SKRÓCONE NOTATKI DOTYCZĄCE WZORU

  • Liczba łańcuszków, od których się zaczyna, to długość bolerka, od dekoltu w dół
  • Liczba rzędów, które przerobimy, jest szerokością bolerka i określa, jak daleko w dół ramion będzie sięgać. UWAGA - waga wełny pociągnie sweter w dół, czyli wydłużą się rękawy i całe bolerko
  • Kiedy kształt swetra (kształt kwadratu) jest cały należy obrócić robótkę, tak aby spód swetra leżał płasko, a zawinięcia stały się częścią rękawa. Należy złożyć rogi (zdjęcia w oryginalnym artykule - oryginał) i wykończyć brzegi łańcuszkiem (slip stitches in crochet) tak aby połączyć boki, tworząc otwór na ramię
  • Po stworzeniu rękawów wystarczy już tylko zakończ sweter prążkowanym kołnierzem wg autorki. Wg niej najlepiej przerobić kołnierz bezpośrednio na swetrze, zamiast tworzyć go osobno i zszywać razem (wideo na temat mocowania prążkowanego kołnierza)
  • Autorka stworzyła również film, który pomoże z tym wzorem - naucz się ściegu na szydełku tunezyjskim 
  • UWAGA - ciężar swetra może go trochę rozciągnąć, wg autorki najlepiej przechowywać go złożonego, a nie zawieszonego

*  *  *

Mam nadzieję, że tak krótkim wpisem nie naruszyłam praw autorskich Pani ChiWei z bloga (www.1dogwoof.com), a jedynie ułatwiłam wam w dotarciu do jej wspaniałej strony oraz ułatwiłam sobie stworzenie bolerka ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © Wi-Ko-MeA , Blogger